Isnin, 9 April 2012

BANGI #02

ELLO geng...
nak citer pasal semalam punye hal..
ok let start with 
"introduction to budak2"
anak uda
sulong: haikal (dok umah aq, mak aq bela)
second: hakim
third: sidik
forth: yin
fifth: solihin
sixth: amin

 yes, skarang aq dok umah uda tolong maksu die bela ank yang second sampai no 6..
mereke is very2 the buas... nasib baik yang sulong dok ngan mak aq..
ayah nya balik ujung minggu je n mak nya skrang g buat Umrah...
yang menariknya sume nya BOBOI.. ko ade??? haaaaaa x de kan...

memang payah nak bela  sume anak laki ni.. da la suami balik ujung minggu je..
mak uda yang bertungkus lumus bela 5 anak +  dengan kerja lagi..
serius aq cuak jadi macam ni bila da kawen nanti.. kot laki aq bagi je anak, tapi ujung minggu je balik tengok anak.. 

~~~~~perwwww~~~~~
serius x mampu..
anyway, kat sini la aq sedar betapa  besarnya pengorbanan seorang ibu tu.. 
sebab tu la syurga tu di bawah telapak kaki ibu.. bukannya kaki ayah..
(kaki ayah bau cekam stoking sikit.. hahahaha)
bile citer sal anak ni, nasib baik la aq x pernah berhajat nak anak banyak.. 
aq nak 3 je anak... kikiki (ibu yang jahat)
aq bukan nak lawan kehendak Tuhan tu, tapi aq ase, biar la kite ukur baju di badan sendiri.
aq sendiri tengok, 1 nya kan, nak bela sorang anak ni sangat la tinggi kos nya... 
dengan susu nya, pempers ag,nestum nya, ubat2.. aishhh mahal la..
lagi pon kite mesti la nak ank kite dapat servis yang terbaik kan...
sume mak bapak pon macam tu kan...

aq sendiri as anak pon, banyak kehendak aq yang kadang2 mak bapak aq pon da malas nak layan..

weihhhhhhhh ape aq merapu panjang2 ni.. aq nk citer ni, semalam budak2 ni kuar umah kul 11 ag g men kat luar umah... kat area taman ni ade la kenduri, deorang ade kasik ais krim cornetto.. bebudak ni pon g umah kenduri n angkot la ais krim tu 2 3 kali.. hakahak.. "very the naughty".. hakakakaka...

pastu tengah ari tu, dalam deorang dok sedap2 main, si sidik ni pegi nye simbah anak orang taman ni dengan air kat surau... abeh lenjun budak laki tu die koje kan.. pe lagi!!! punya la meraung budak tu sidik koje kan die.. alasan sidik " budak tu ejek kite" hahaha.. yang aq terkejut nya bukan ape, aq nampak budak ni meraung tepi longkang. Aq ingatkan budak ni jatuh longkang... dengan basah kuyupnya, pastu melalak abeh.. rupanya  kena buli.. hahaha.. risau aq mak budak tu datang serang... maksu dorang pon kunci la deorang dalam umah.. 

semalam ahad, uda balik bahau pon awal. kata nya ade keje, tapi macam kesian anak2 die, bapak  nya balik awal...

ok done BANGI #02

2 ulasan:

Amirul Verdasco Nadzri berkata...

(kaki ayah bau cekam stoking sikit.. hahahaha)--> sentap!! huhu..

btw, betolla nk bg yg terbaik utk anak. cuba ko tengok org yg anak ramai (>=9) yg bila besar sume berjaya, mesti dorang rase pengorbanan dorang bebaloi. most of them pentingkan ilmu dr bg harta benda...

lgpun seronok de anak ramai..hehe

RED STRYDER berkata...

hahha.. opssss lupa lak calon ayah ade di sini.. wehhh aq bukan calon ko.. aq x mo ramai... ko kna cari gurl yg willing nak bg ko ramai anak.. hahahaha