Ahad, 27 Mei 2012

hormat

hormati lah orang selagi mampu..

kalau nak ikot kan, sepatutunya mak kita, makcik2, pakcik2, atok nenek n sume orang yang lagi tua kena lah tunjukkan contoh yang baik depan budak2 muda macam kita, tapi macam mana kalau deorang sendiri bermulut longkang.. ehhh bukan, mcm mana kalo deorang bermulut loji... macam mana aq sebagai orang yang lebih muda nak menghormati mereka yang lebih tua?????

kadang2 mereka bergaduh depan2 aq, marah2 depan aq, x menghormati satu sama lain n sering ganggu privacy orang lain... mungkin aq jugak terpengaruh dengan sikap macam ni...

***ralat: aq pon banyak perangai terok macam kepala angin n x hormat orang...
PENGARUH kah??????????

tepok dada... muhasabah diri..

2 ulasan:

Amirul Verdasco Nadzri berkata...

itulah yg org kata, yg baik dijadikan tauladan, yg buruk dijadikan sempadan.. dulu aku terfikir gak hal nih.. tapi, bila dah berstatus mumaiyiz atau lebih tepat dah matang nih, pandai2 la berfikir..huhu..

tapi(again), kalo da berdepan dgn situasi nih dari kecik, well, tak bley buat apa la..kan?

munirahkamarudin berkata...

hmmm za..aku pun berdepan dgn aksi org yg kebih tua dari aku mcm situasi yg kau dah berikan..heeee..mule2 sakit sgt hati ni..org berpelajaran..belajar tinggi2..tapiii,huh.semoga mereka diberikan hidayah..aminnn